KALHAMMARVEIEN

- bindeledd mellom heimen i Kalhammarveien og utflyttede unger med venner og bekjente.

mandag, februar 20, 2006

Bursdagskaka i år!

Bursdagsbarnet ønsket seg cottage cheesekake. Selv om det egentlig er en sommerkake, tror jeg, så ble ønsket oppfylt.

COTTAGE CHEESE KAKE
(SVENSK OSTEKAKE)

3 egg
½ dl sukker
1 beger Cottage Cheese 300 g
½ dl hvetemel
1 dl H-melk
½ dl rosiner
½ dl hakkede mandler

Visp egg og sukker.
Bland idet øvrige.
Hell røren i smurt ildfast form (ca 1 liter)
Stek kaken ved 180°C ca ¾ time.
Serveres lunken med syltetøy og vispet krem,

Jeg bruker is og rørte jordbær.

3 Comments:

At 1:26 p.m., Anonymous Anonym said...

Det hørtes godt ut.
Men vi har ingen mixmaster, og har erfart at piskede egg slett ikke blir som piskede egg når vi dytter borti dem med vispen vår.... :(
Kanskje du kan bake en til meg når jeg kommer hjem? (og da er det jo sommer!)

 
At 4:10 p.m., Blogger KALHAMMARVEIEN said...

Herved har jeg lovet det.

 
At 2:22 p.m., Anonymous Anonym said...

"Feiret" A.S.og Stigs feriestart i går med "bursdagskake".Må ha noen unnskyldninger for å lage kake! Hmmm den var god, det meste forsvant på ett blunk. God uten noe til også.
Stigs mamma.

 

Legg inn en kommentar

<< Home